KRYZYS - KOMUNIKAT

KRYZYS- KOMUNIKAT -SZKOLENIE ZAMKNIĘTE objęte klauzulą poufności

GDZIE JEST KRYZYS- TAM SĄ MEDIA,  GDZIE SĄ MEDIA - TAM JEST KRYZYS.

Zajęcia mają przygotować osoby reprezentujące firmę na zewnątrz do sprawnego przekazywania informacji, definiowania kryzysów, umiejętności zachowania w sytuacjach niestandardowych, rozpoznawania zagrożeń. Uczestnicy poznają fazy kryzysu , a także  sposoby reagowania na kampanie negatywne. Podczas zajęć ujawnione zostaną zasady  funkcjonowania redakcji informacyjnej w czasie kryzysu. Pokazane  zostaną kulisy pracy dziennikarzy i techniki przygotowywania przez nich relacji . .                                                                                                                                     Ćwiczenia są realizowane na scenariuszach potencjalnych zagrożeń, a wypracowane komunikaty  pozwolą w przyszłości na sprawną reakcję.         

 Przebieg zajęć: Szkolenie zawiera interaktywnych wykład, wsparty szeregiem prezentacji audiowizualnych, filmów oraz moderowaną dyskusją. Dominująca część zajęć to warsztaty z kamerą i praca na określonych scenariuszach potencjalnych kryzysów w firmie. 

Uczestnicy realizują wybrane ćwiczenia potencjalnych sytuacji kryzysowych ,każde ćwiczenie jest kontynuacja poprzedniego wystąpienia z  dodaniem nowych elementów:

  • napisanie krótkiego komunikatu dla dziennikarzy,
  • składania oświadczenia w sytuacji ataku medialnego - ćwiczenie z udziałem asystenta czyli media guarda i odmowa odpowiedzi na  pytania,
  • budowanie "setek" czyli krótkich pakietów wypowiedzi
  • briefing czyli oświadczenie i  odpowiedzi na kilka pytań, 
  • rozmowy na antenie w sytuacji konfrontacji z innym uczestnikiem
  • nagranie oświadczenia na swojej stronie internetowej
  • rozmowy z dziennikarzem podczas transmisji z miejsca zdarzenia - tzw "live"
  • rozmowa z miejsca zdarzenia za pośrednictwem łącz np internetowych- łączenie ze studiem
  • nagranie "setek"z  próbą manipulacji tendencyjnymi pytaniami- interwencja rzecznika podczas wywiadu 
  • krótki komunikat " setkowy" wypowiadany  w formie  "zdartej płyty"
  • konferencji prasowej np. z agresywnymi uczestnikami,
  • rozmowy w studiu np. z napastliwym dziennikarzem.
  • konfrontacja z uczestnikami wydarzenia  np.spotkanie z mieszkańcami podczas konsultacji społecznych przed  rozpoczęciem inwestycji.

NIE LICZ NA TO, ŻE  MEDIA SIĘ NIE DOWIEDZĄ...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Copyright (c) eSeMedia. All rights reserved.