TVARZ INFORM@CJI

JAK NIE DAĆ SIĘ ZMANIPULOWAĆ PRZEZ MEDIA ? -  STWÓRZ SWÓJ PROGRAM W INTERNECIE

 Autorski program  budowania przekazów  w mediach i dla mediów oraz w internecie, gdzie wykorzytywane sĄ doświadczenia telewizji czy radia

PEŁNE I WSZECHSTRONNE PRZYGOTOWANIE DO SPOTKANIA Z DZIENNIKARZAMI  oraz  DLA TYCH , KTÓRZY SAMI TWORZĄ MEDIA - BUDUJĄC WŁASNE  STRONY CZY  KORZYSTAJĄC Z SOCIAL MEDIÓW 

PROGRAM  DLA OSÓB MAJĄCYCH DOŚWIADCZENIE Z MEDIAMI, JAK I DLA  STAWIAJĄCYCH PIERWSZE KROKI W ŚWIECIE KOMUNIKACJI ...

PROGRAM REALIZOWANY WEDŁUG CYKLU DAVIDA KOLBA  polegającego na  wprowadzeniu w tematykę, przygotowaniu wystąpienia,  nagraniu i analizie.

 ANALIZA POZYTYWNA NAGRAŃ  MOTYWUJE UCZESTNIKÓW , WZMACNIA ICH POCZUCIE WARTOŚCI I  PEWNOŚCI SIEBIE PODCZAS WYSTĘPÓW PRZED PUBLICZNOŚCIĄ.

ĆWICZENIA REALIZOWANE PODCZAS ZAJĘĆ Z KAMERĄ MAJĄCE NAUCZYĆ PRZYGOTOWANIA I PRZEDSTAWIENIA KOMUNIKATÓW O RÓŻNEJ DŁUGOŚCI  (do wyboru):

  • WYPOWIEDŹ "SETKOWA" do TV - 8-15 sekund - SNAPCHAT,  INSTAGRAM czy wpis na Twitterze
  • KOMENTARZ EKSPERCKI-do  1 minuty  czy KOMENTARZ  W INTERNECIE
  • PRZEMÓWIENIE-do 3 minut czy wystapienie w  SOCIAL MEDIACH
  • ROZMOWA  Z REPORTEREM "NA ŻYWO"w TV -do 3 minut czy ROZMOWA W STUDIU INTERNETOWYM
  • ŁĄCZENIE ZE STUDIEM  "NA ŻYWO"-rozmowa  trwająca 1-3 minuty czy TRANSMISJA W INTERNECIE
  • BRIEFING-wystapienie kilkuminutowe z odpowiedziami na nie więcej niż  3 pytania
  • OŚWIADCZENIE CZYLI ODMOWA ODPOWIEDZI NA PYTANIA - 1-2 minuty  przekazywania komunikatu
  • KONFERENCJA PRASOWA- bez ograniczeń czasowych- do wyczerpania pytań
  • PANEL - dyskusja kilkunastominutowa TAKŻE TRANSMITOWANA W INTERNECIE
  • ROZMOWA  W STUDIU TELEWIZYJNYM LUB RADIOWYM-około 6-7 minut ( standard podczas każdego spotkania w studiu) czy taka sama rozmowa w studiu INTERNETOWYM

Program realizowany dla nie więcej niż 6 osób z kierownictwa  firm czy instytucji - wspieranych rzecznikiem . Zajęcia dedykowane tym, którzy w codziennej pracy muszą występować publicznie lub  szybko przygotoywać komunikaty.

Cel treninguPrzygotowanie do kontaktów z mediami elektronicznymi.Uzyskanie poczucia bezpieczeństwa podczas wywiadów.Opanowanie podstawowych umiejętności  kontroli emocji, ciała i mowy. Przygotowanie do wystąpień publicznych. Poznanie różnych rodzajów wywiadu - od skrajnej niekompetencji po manipulację. Poznanie zasad budowy i przekazywania krótkich komunikatów dwu zdaniowych oraz dłuższych wystąpień kilkuminutowych 

 Trening o charakterze zamkniętym, czyli zachowana zasada poufności. Obowiązują stroje urzędowe, czyli takie które są przygotowane do wystąpień publicznych (można przygotować kilka ubrań, by wybrać najlepiej prezentujące się w telewizji)..Pożądana obecność podczas wszystkich wykładów i zajęć praktycznych.  Uczestnicy otrzymują  poradnik „TVarz Inform@cji” przygotowany przez dziennikarzy do dalszej samodzielnej analizy i pracy oraz nagrania wystąpień na pendrivie. Każdy otrzymuje także pamiątkowy Certyfikat ukończenia kursu.

PREZENTACJA BIZNESOWA / INWESTORSKA

SZKOLENIE DLA ZARZĄDÓW FIRM I EKSPERTÓW  

 Spotkania inwestorskie, road show, prezentacje biznesowe - to gra zespołowa, to szacunek dla czasu, to umiejętność sprzedaży informacji o  firmie,  o przedsięwzieciu czy o zespole.

 Podczas zajęć budujemy  "DOM PREZENTACJI"  gdzie DACH - to wstęp i najważniejsze przesłanie,        ŚCIANY- to treść prezentacji, a FUNDAMENT- to wiedza potrzebna do odpowiedzi na  pytania.

Uczestnicy poznają podstawowe zasady zachowania podczas prezentacji np. dowiedzą się co robić, gdy trzeba  prezentację szybko skrócić . Poznają techniki przekazu informacji czyli jak zainteresować uczestników i wskazać najważniejsze przesłanie . Ćwiczenia przed kamerą  mają zwiększyć swobodę występowania przed publicznością   , a pozytywna analiza nagrań ma zwiększyć poczucie własnej wartości  i pewności siebie podczas  wszelkich wystąpień. Uczestnicy uzyskają podstawowe umiejętności  kontroli emocji , ciała - w tym gestów i mowy.

Dobry prezenter może uratować każdą prezentację i uzyskać spodziewany efekt, jeśli będzie się trzymał poznanych zasad postępowania czyli trzymał się scenariusza, wiedział co chce powiedzieć i nie bał się trudnych pytań.  

 Ćwiczenia są przeplatane wykładami i prezentacją multimedialną.  

TEMATY ANALIZOWANE  PODCZAS ZAJĘĆ :

  • Scenariusz spotkania "Dom prezentacji"
  • Budowa czytelnych plansz wzbogacających pokaz
  • Analiza skomplikowanych plansz analitycznych
  • Praca w grupie - podział ról wśród uczestników
  • Zasady zachowania się podczas prezentacji czy spotkania inwestorskiego
  • Nawiązywanie kontaktu ze słuchaczami
  • Gestykulacja i wykorzystanie rekwizytu podczas spotkania
  • Odpowiadanie na pytania w formie tzw."setki" lub mini komentarza
  • Maskowanie stresu
  • Sytuacje kryzysowe podczas spotkania

INNE:

PREZENTACJA  W INTERNECIE czyli WYKŁAD MULTIMEDIALNY 

TEMATY ANALIZOWANE PODCZAS SZKOLENIA:

  • Kadrowanie w kamerce internetowej
  • Tło  i oświetlenie  występującego
  • Sposób siedzenia
  • Ubiór
  • Przygotowanie dykcyjne
  • Gesty  przed kamerką
  • Scenariusz wystąpienia w internecie np.wykładu  od wprowadzenia w tematykę,  przez wykład po podsumowanie i ewentualne odpowiedzi na pytania

TELEKONFERENCJA

TEMATY REALIZOWANE PODCZAS SZKOLENIA

  • Ustawienie kamery do konferencji
  • Oświetlenie sali i uczestników
  • Scenariusz telekonferencji
  • Budowa przekazów
  • Odpowiadanie na pytania

KRYZYS nie tylko DLA RZECZNIKA

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE objęte klauzulą poufności

GDZIE JEST KRYZYS- TAM SĄ MEDIA,  GDZIE SĄ MEDIA - TAM JEST KRYZYS...

Zajęcia mają przygotować osoby reprezentujące firmę na zewnątrz do sprawnego przekazywania informacji, definiowania kryzysów, umiejętności zachowania w sytuacjach niestandardowych, rozpoznawania zagrożeń. Uczestnicy poznają fazy kryzysu i przyczyny rozszerzania się kryzysów., a także  sposoby  reagowania na kampanie negatywne. Podczas zajęć ujawnione zostaną zasady  funkcjonowania redakcji informacyjnej w czasie kryzysu - co przygotowanie  przekazu. Pokazane  zostaną kulisy pracy dziennikarzy i techniki przygotowywania przez nich relacji . 

SZYBKIE PRZEKAZYWANIE RZECZOWYCH KOMUNIKATÓW MEDIALNYCH TO SUKCES.                                                                                                                                     Ćwiczenia są realizowane na scenariuszach potencjalnych zagrożeń, a wypracowane komunikaty  pozwolą w przyszłości na sprawną reakcję.         

 Przebieg zajęć: Szkolenie zawiera interaktywnych wykład, wsparty szeregiem prezentacji audiowizualnych, filmów oraz moderowaną dyskusją. Dominująca część zajęć to warsztaty z kamerą i praca na określonych scenariuszach potencjalnych kryzysów w firmie. 

Uczestnicy realizują wybrane ćwiczenia potencjalnych sytuacji kryzysowych:

  • napisanie krótkiego komunikatu dla dziennikarzy,
  • składania oświadczenia w sytuacji ataku medialnego - ćwiczenie z udziałem asystenta czyli media guarda i odmowa odpowiedzi na  pytania
  • składanie oświadczenia po ustalenia zasad nagrania, 
  • nagranie oświadczenia na swojej stronie internetowej
  • briefing czyli przekaz komunikatu i zgoda na kilka pytań
  • rozmowy na antenie w sytuacji konfrontacji z innym uczestnikiem rozmowy- konfrontacja na antenie
  • rozmowy z dziennikarzem podczas transmisji z miejsca zdarzenia - tzw "live"
  • rozmowa z miejsca zdarzenia za pośrednictwem łącz np internetowych- łączenie ze studiem
  • nagranie "setek"  czyli wywiadu do programu informacyjnego z próbą manipulacji tendencyjnymi pytaniami - z udziałem media guarda
  • krótki komunikat " setkowy" wypowiadany  w formie  "zdartej płyty"
  • konferencji prasowej np. z agresywnymi uczestnikami,
  • rozmowy w studiu np. z napastliwym dziennikarzem.
  • spotkanie z mieszkańcami podczas konsultacji społecznych

NIE LICZ NA TO, ŻE SIĘ MEDIA NIE DOWIEDZĄ.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

MANIPULACJA W MEDIACH I ŚMIECIE W INTERNECIE

ZAJĘCIA DLA TYCH ,KTÓRZY BYLI  zaatakowani w sieci lub MANIPULOWANI w mediach, BOJĄ SIĘ MANIPULACJI, MAJĄ  SYTUACJĘ KRYZYSOWĄ lub SPODZIEWAJĄ SIĘ KŁOPOTÓW.  JAK WALCZYĆ Z HEJTEM, ODCZYTYWAĆ FEJK ? CZY ANONIM JEST BEZKARNY?

CEL SZKOLENIA :

 Poznanie sposobów walki z manipulacją- analiza przypadków. Poznanie technik  prowadzenia wywiadów z tezą czyli kiedy pada najtrudniejsze pytania podczas wywiadu. Nabranie pewności siebie podczas kontaktów z  mediami,  w sytuacji ataku  i manipulacji wobec  nas  czy  naszej firmy. Poznanie odpowiedzi na pytania:Co robić gdy piszą o nas oszczerstwa, atakuja hejterzy czy pojawia się plotka? Czy jesteśmy bezbronni wobec anonimów z sieci? 

 

PLAN ZAJĘĆ  wykład-prezentacja przeplatana ćwiczeniami  z dwiema przerwami na kawę i lunch

9:00  Rozpoczęcie zajęć -poznanie zasad i oczekiwań - identyfikacja  oczekiwań 

Inwigilacja  w sieci i wpływanie na wyborców

Case- wybory w USA i Brexit

Fałszywe informacje  a  działalność firm

Case- Kłopoty Violi

Ćwiczenie- redagowanie komunikatu  niszczącego  plotkę

Wywoływanie  emocji u odbiorców wiadomości, by osiągnąć  swój cel

Case- Dziewczynka ...

Kampanie negatywne- kiedy udały się,a kiedy okazały się porażka manipulatorów .

Case – współczesne manipulacje obrazem w mediach i w sieci

Hejt, fejk i inni czyli śmiecie w Internecie

Prawo  jako bat na  manipulatorów i  hejterów- przykłady wygranych spraw sądowych

Wywiady czyli jak chronić swój wizerunek 

Case manipulacja w  programie informacyjnym

Przebieg wywiadu- kiedy padają trudne pytania 

Ćwiczenie- nagranie wywiadu z tezą, manipulacja tematem

Rola  ochroniarza medialnego- media guarda

Ćwiczenie – nagranie wywiadu  z udziałem asystenta

Odpowiadanie/nie odpowiadanie  na pytania- taktyka przejmowania inicjatywy i zdybywania czasu czyli mostki, haczyki, mantry,  odmowa odpowiedzi, 

Studio telewizyjne czyli manipulacja „ na żywo” Case- analiza fragmentu programu telewizyjnego

Kryzys a Media

Działania redakcji w sytuacji kryzysowej

Przygotowania  do kontaktu z mediami ,gdy nie zgadzamy się na wywiad 

Ćwiczenie- składanie oświadczenia

Podsumowanie zajęć

16:00 Zakończenie

 

SZTUKA MÓWIENIA I BUDOWANIA INFORMACJI- program autorski

SZKOLENIE OTWARTE LUB ZAMKNIĘTE

zajęcia indywidualne i dla grup

 Zajęcia  dedykowane ludziom, którzy  prowadzą prezentacje lub  wykłady. Kurs ma przygotować do wystąpień publicznych, nie tylko przed kamerami, zdefiniować i usunąć podstawowe   wady dykcyjne,. Podczas zajęć uczestnicy nauczą się  budować  wypowiedzi o określonej długości, dobrze je artykułować i zdecydowanie zakończyć.  To nie tylko zajęcia dykcji , ale także wzmocnienie poczucia własnej wartości i poznanie swoich  ukrytych możliwości.

CEL

  • poprawienie dykcji i ekspresji mowy.
  • poznanie zasad prawidłowego dysponowania głosem, artykulacji, tempa i rytmu wypowiedzi
  • opanowanie  podstawowych  umiejętności kontroli  emocji, oddechu i  mowy  podczas  wystąpień publicznych
  • przygotowanie się do publicznych wystąpień przed kamerą i mikrofonem,
  • udoskonalenie umiejętności  komunikowania  się  oraz  wzmacniania kontaktu ze słuchaczami
  • nauka sposobów konstrukcji swobodnej wypowiedzi podczas prezentacji, expose', komentarza, relacji, itp. od “setki’ do panelu - poznanie różnych rodzajów wystąpień,
  • nauczyć się  jak przekonać słuchaczy i jak być wiarygodnym podczas wystąpienia

TEMATY REALIZOWANE DLA GRUPY UCZESTNIKÓW : 

  • Wprowadzenie do tematyki dykcji i ekspresji mowy
  • Rady radiowców- praca z mikrofonem
  • Ćwiczenia budowy krótkiej wypowiedzi -  doświadczenie dziennikarskie
  • Poznanie techniki oddychania podczas  występu publicznego
  • Nauka  stawiania kropek i grania pauzą
  • Akcentowanie  słów i  znajdowanie  kluczowego słowa w zdaniu
  • Ćwiczenia rozluźniające, oddechowe, rezonacyjne. 
  • Rozgrzewka dykcyjna stosowana przez aktorów

WARSZTATY :Uczestnicy będą mieli możliwość   wystąpienia przed kamerą oraz  pracy z mikrofonem. Analiza nagrań   będzie polegała na  wydobywaniu przede wszystkim mocnych stron uczestników, ma motywować i zachęcać do  dalszej pracy. 

FORMUŁA ZAJĘĆ: Prowadzący będzie realizował kolejne elementy szkolenia według prezentacji multimedialnej i analizy nagrań uczestników.  Prowadzący podzieli się  swoimi doświadczeniami i pokaże jak należy bawić się i operować własnym głosem podczas występu publicznego

ZAJĘCIA INDYWIDUALNE

USTAWIAJĄCE APARAT MOWY DO CZYSTEGO WYMAWIANIA GŁOSEK, ARTYKULACJI i  NOŚNOŚCI- według ćwiczeń realizowanych m.in. w  PWST w Warszawie,  podczas 6 lat  pracy w Teatrze Polskim w Warszawie oraz podczas zajęć z Katarzyną Zachwatowicz i Janiną Godlewską-Bogucką.

TRENING INDYWIDUALNY:

  • rozgrzewka  dykcyjna i rozluźnienie aparatu mowy
  • ćwiczenia artykulacyjne, układanie języka, oddech
  • głośne czytanie , umiejętność stawiania kropek,  akcentów, zawieszania głosu, czytania frazami
  • wywiad  przed kamera i mikrofonem- analiza nagrania 
  • przygotowanie do przemówienia lub konkretnego wystąpienia publicznego
Copyright (c) eSeMedia. All rights reserved.